Závislost na cukru: 10 denní detox těla a mozku

Sdílej na Google+
Pokud sladkosti jsou je sladké, tak co je cukr? Cukr: cukrovka, rakovina, demence, deprese, akné, neplodnost, onemocnění srdce a závislost. To nezní příliš sladce, že? Průměrný Američan spotřebuje asi 69 kg cukru ročně. Průměrný Američan je muž vážící 89 kg a průměrná americká žena vážící 76kg. V roce 1960 vážil průměrný americký muž 76 kg a průměrná americká žena 63 kg. V Evropě je to podobné. Češi s Řeky patří v Evropě mezi nejtlustší národy. Což je děsivý posun. Jak se zbavit závislosti na cukru? Říkáte jak můžete být závislí? A že nejste závislí na cukru? Jste! Pozorně čtěte!


Ve studii provedené na Harvardu vědci zjistili, že zvýšený obsah hladiny cukru v mléčném koktejlu ("milkšejk") vede v mozku k produkci inzulínu a aktivaci "centra touhu po cukru". Při skenování mozku člověka, který zkonzumoval právě cukr, cukr rozzářil centra závislosti jako zábavní pyrotechnika na 31.12. rozzáří noční oblohu. 

Tedy 69 kg cukru ročně je zhruba 22 lžiček denně. A děti konzumují každý den asi 34 lžiček cukru. Co z toho vyplývá? Téměř 1 ze 4 dospívajících dětí v USA má predispozice stát se diabetikem. Rafinovaný cukr a mouka způsobují záněty, zvyšují hladinu cukru v krvi, a nemají pro naše tělo žádnou výživnou hodnotu, kterou nemůžete dostat jinde. 

10 denní detox těla a mozku: Velkých 10 

600 lidí vyzkoušelo jídelníček Marka Hymana M. D. a ztratilo dohromady 1814 kg za 10 dní. 



Kdy jste v poslední době ztratili přes 3 kila za méně než dva týdny? A jak tvrdě jste pracovali? 



Tato jeho strava neslibuje žádné extra chutě, žádné umělé příchutě nebo nudnou dietu, tato dieta je bez strádání a trpění - jednoduše vás přeprogramuje v tom, jak myslíte na jídlo. Dr. Hyman vytvořili tuto dietu z potravin, které odstraňují závislost na potravinách plné návykového cukru tak, že restartuje vaše tělo, hlavně váš mozek a umožňují z jídelníčku snížit hladinu cukru tak, abyste získali zpět váš energický a zdravý život. 

10-denní detox dieta bez cukru 

Zde je top 10 velkých nápadů Marka Hymana M. D. pro detoxikaci těla a mozku od cukru a rafinovaných sacharidů, které budou fungovat ve vašem těle již za pouhých 10 dní. 

1) Rozhodnout se podstoupit tento cukrový "detox" 

Ve své knize, Mark Hyman uvádí soubor otázek, které vám pomohou zjistit, zda je potřeba tento detox podstoupit nebo ne. Pokud odpovíte ano na některou z otázek, tak "cukrový detox" vám pomůže se cítit lépe a bezbolestně i zhubnete.

2) Buďte drsní

Existuje jediný způsob, jak zastavit fyziologickou závislost: stačí zastavit. Alkoholik nemůže mít "jen jeden poslední drink" - trik, je mít absťák. Přestat jíst všechny formy cukru, všechny moučné výrobky, a všechna umělá sladidla - protože tyto cukry zpomalují metabolismus, zesilují touhu po cukru a ukládají tuk v těle. V ideálním případě, po dobu 10 dnů se vyhnete potravinám, které jsou v krabici, obalu, nebo v plechovce a které mají etiketu. Místo toho se upnete k reálným, celostním a živým, čerstvým potravinám.

3) Nepijte vaše kalorie 

"Jakákoli forma tekutých kalorií v podobě cukru je horší než pevná strava s cukrem nebo moukou", říká Dr. Hyman. Je to jako rychlodráha pro cukr přímo do jater. Džusy, limonády, sportovní nápoje a slazené čaje a kávy jsou největším zdrojem cukru - tedy kalorií - ve stravě pro většinu lidí. Jedna slazená limonáda denně zvyšuje šanci, že vaše dítě bude obézní o 60 procent a u žen zvyšuje šanci pro diabetes 2. typu o 80 procent!

4) Proteinová síla

Protein pomáhá vyrovnávat rovnováhu krevního cukru a hladiny inzulínu tím, že je "bez karbohydrátů" zdrojem energie. Začněte den kupříkladu s proteinovým koktejlem. Použijte ořechy, semena, vejce, ryby, kuřecí maso, nebo masen (krmené trávou), abyste získali proteiny (bílkoviny) v každém jídle. Protein vám pomůže zůstat déle plnější, protože se rozkládá pomaleji, ale zároveň přináší energii, kterou potřebujeme. 4-6 dlaní - je průměrná velikost porce.

5) Neomezené (dobré) sacharidy 

Věděli jste, že téměř všechna zelenina jsou karbohydráty (sacharidy)? Můžete jíst všechno, které chcete - jen ne ty se škrobem jako jsou brambory, sladké brambory, tykev nebo řepa. Ale nebojte se jíst co nejvíce zeleniny jako je brokolice, květák, kapusta, chřest, papriky, zelené fazole, houby, cuketa, rajčata, artyčoky; zkrátka všechno, co máte rádi po dobu 10 dnů.

6) Bojujte proti cukru tukem 

Tuk vás nedělá tlustými, zasytí vás. A navíc vyrovnává hladinu cukru v krvi a je nezbytnou součástí vaší buněčné struktury. Dobré tuky v každém jídle, jako jsou ořechy a semena, extra panenský olivový olej, kokosové máslo, avokádo, a ryby jsou dobrým způsobem, jak udržet svou mysl pryč od cukru.

7) Připravte si "Záchranu pro případ nouze" 

Asi se vám bude točit hlava z toho labyrintu fast-foodů a automatů na "jídlo", zvláště když vám klesne hladiny cukru v krvi. Potřebujete něco pro případ nouze. Mít vždy něco s sebou po celou dobu - plné bílkovin, dobrých tuků - tedy dobrou svačinu, takže abyste nikdy nemuseli dělat špatnou volbu nákupu "prasáren", je rozhodně dobrá věc. Zvažte tedy třeba toto mít vždy s sebou: Celozrnný chléb (ten prodávaný v kostkách) ořechové máslo, kokosové máslo, mandle, vlašské ořechy, dýňová semínka, kus lososa, krůtí maso nebo sardinky a neslazené divoké borůvky.

8) Vyměňte úzkost za uvolňující stres

Kortizol, stresový hormon, způsobuje hlad, způsobuje ukládání břišního tuku a může vést k cukrovce typu 2. Některé studie ukazují, že hluboké dýchání aktivuje "nerv vůle", který posouvá metabolismus z ukládání tuků do spalování tuků a rychle vás přesune z vaší napjatosti. Dr. Hyman doporučuje cvičení Pět hlubokých nádechů: "Jednoduše vytrvejte pět pomalu hlubokých nadechnutí - počítejte do pěti, vydechněte a opět počítejte do pěti. Pětkrát. To je všechno. Udělejte to před každým jídlem. Sledujte, co se děje!"

9) Uhaste záněty 

Zánět je vyvolává nerovnováhu cukru v krvi, inzulinovou rezistenci a cukrovku 2. typu.  Lepek a mléčné výrobky jsou dvě skryté hrozby v naší potravě, na které většina lidí trpí. Bohužel většina lidí touží po těchto alergenech. Může být těžké přestat kouřit, a to i za pouhých 10 dní, zkuste to a uvidíte, jak se vám zvýší energie a uleví se vám od těchto chutí.

10) Zdravý spánek 

Ve některých studiích byli vysokoškoláci zbaveni jen 2 z doporučených 8 hodin každodenního spánku. To u nich vedlo k nárůstu hormonů hladu, snížení hormonů potlačujících chuť k jídlu a vedlo ke zvýšení obrovské touhy po rafinovaném cukru a sacharidech. Když nespíte, zkuste se podívat na svou denní dávku energie, zaručeně sáhnete po produktech s vysokou dávkou cukru, které vám dají dávku energie - nový impuls. Špatně. Spánek je nejlepší způsob jak zajistit, abyste drželi vaše cukrové chutě na uzdě.


Sdílej na Google+

eMozek.cz - Objevte svůj pravý potenciál!

    Komentář na Bloggeru
    Komentář na Facebooku

0 komentářů:

Okomentovat